Training

Bewegen is goed. Goed bewegen is beter.

Herken je dit?
  • Na traplopen sta je flink na te hijgen.
  • Na een stevige inspanning moet je steeds langer bijkomen.
  • Vaker last van ‘pijntjes’ aan de nek, schouder, rug.
  • Steeds minder actief omdat je energie op is.
  • Je gewicht neemt toe en je krijgt stramme spieren. Normale handelingen als veters strikken, in en uit de auto stappen en traplopen worden steeds moeilijker.
  • Je bloeddruk loopt op.
Beweeg jij wel voldoende?

Dagelijks minimaal 30 minuten matig intensief bewegen is de Nederlandse norm. Bewegen is goed voor onze gezondheid dat is inmiddels wel bewezen. Ondanks alle kennis en talloze beweeginitiatieven vertelt de huidige realiteit ons, dat er steeds minder wordt bewogen. Soms maar 3-5 uur op een hele dag.

Minder zitten is dan ook de grootste uitdaging voor de komende jaren. Steeds vaker zitten we achter een beeldscherm. Meer en meer moeten we onszelf motiveren extra in beweging te komen om fit te worden.

Hoe word je fit?

Wekelijks 3 keer 20 minuten intensief bewegen, maakt ons fitter. Het lichaam wordt uitgedaagd. Met krachttraining train je de spieren voor behoud van (spier)kracht en souplesse. Met cardiotraining (hardlopen, fietsen, zwemmen, bootcamp) train je het hart en de longen voor een goed uithoudingsvermogen. Met romptraining train je vooral de buik- en rugspieren voor een vitale houding en een sterkere rug.

Stok achter de deur

Gewoontes bepalen 95% van ons gedrag. We weten best dat we meer in beweging moeten komen. Maar de waan van de dag en ingesleten vaste gewoontes maken het ons moeilijk daar echt gehoor aan te geven. Met een duidelijk doel en een persoonlijke coach als stok achter de deur is de kans groter dat je in beweging komt en dat ook volhoudt.

Persoonlijk trainen (PT)

Trainingen die op jouw lijf zijn geschreven. Aandacht voor jouw specifieke beweegwensen in het dagelijks leven, op het werk of in je sport.
Met de Comfort training werk je vooral aan herstel en ontspanning.
Met de Core-rect training werk je aan een sterkere romp en houding.
Met de Conditie training werk je vooral aan kracht en het algehele uithoudingsvermogen.

Het traintraject met een persoonlijke impact

  • intake
  • een preventieve beweegscreening voor een goede start
  • trainingen duren 30-60 minuten, binnen en/of buiten.
  • bevat een persoonlijke thuistrainingsApp
  • Toegang tot Healthclub om zelfstandig te sporten
Soorten trainingen

Comfort
In deze training staat ontspannen oefenen centraal. Spieren ontspannen en mobiliteit vergroten. In een rustige flow beweegvertrouwen opdoen en ontspannen.
Voor mensen die weer na een lange tijd willen beginnen met bewegen/sporten. Mensen die moe en/of overspannen zijn maar toch in beweging willen blijven. Als hersteltraining na een drukke periode.

Core-rect
In deze training staat de vitale houding centraal. Je leert de core (buik- en rugspieren) op een goede wijze te laten samenwerken en te versterken.
Voor mensen die (weer) goed willen bewegen. Als aanvulling op hun sport en of werk. Voor mensen met regelmatige rugklachten.

Conditie
In deze training geldt functioneel trainen met functionele beweegoefeningen die vooral in het dagelijks leven voorkomen. Het accent ligt vooral op kracht en uithoudingsvermogen met als doel het verbeteren van de conditie.
Voor mensen die een topconditie willen krijgen. Als aanvulling op sport en/of werk.

Groep

StadseLIJV

Na een dag werken even ontladen met een StadseLIJV groepstraining. Lekker buiten sporten met anderen in een monumentale sfeer en in het Stadse groen van Middelburg met anderen sporten onder leiding van de LIJVbeweegcoach. Je elke training laten verrassen met oefeningen en uitdagingen. Wanneer: Elke Dinsdagavond 19.30 uur.

 

Smallgroup

Small Group Training is sporten in een kleine groep van 2 tot 6 personen. Dit kunt u doen door zelf een groep samen te stellen, bestaande uit bijvoorbeeld uw vrienden, collega’s en/of familieleden. Samen met uw groep kunt u de dag, locatie en het tijdstip van uw training bepalen.

De Small Group Trainingen zijn zo opgebouwd dat zowel beginners als gevorderden op hun eigen niveau kunnen deelnemen. U werkt op een gezonde en verantwoorde manier aan uw conditie.

Met Small Group Training ervaart u de voordelen van een personal trainer, maar ook de gezelligheid van trainen in groepsverband, waardoor de individuele kosten lager zijn.Spreekt een Small Group Training u aan? Vul dan het contactformulier in en ik neem contact op met u.