Training

Bewegen is goed. Goed bewegen is beter.

Herken je dit?
  • Na traplopen sta je regelmatig na te hijgen.
  • Na een stevige inspanning moet je steeds langer bijkomen.
  • Vaker last van ‘pijntjes’ aan de nek, schouder, rug.
  • Steeds minder actief omdat je energie op is.
  • Je gewicht neemt toe en je krijgt stramme spieren. Normale handelingen als veters strikken, in en uit de auto stappen en traplopen worden steeds moeilijker.
  • Je bloeddruk loopt op.
Beweeg jij wel voldoende?

Dagelijks minimaal 30 minuten matig intensief bewegen is de Nederlandse norm. Bewegen is goed voor onze gezondheid dat is inmiddels wel bewezen. Ondanks alle kennis en talloze beweeginitiatieven vertelt de huidige realiteit ons, dat er steeds minder wordt bewogen. Soms maar 3-5 uur op een hele dag. Minder zitten is dan ook de grootste uitdaging voor de komende jaren. Steeds vaker zitten we achter een beeldscherm. Meer en meer moeten we onszelf motiveren extra in beweging te komen om fit te worden.

Bewegen biedt ons vrijheid
De mogelijkheid om te kunnen bewegen is niet alleen noodzakelijk voor ons overleven maar het biedt ons ook vrijheid. Bewegen sterkt onze motivatie om te gaan ondernemen, het heeft een positief effect op onze gezondheid, het verbetert onze gemoedstoestand.
Gezond bewegen houdt in dat je doel gericht is op het uitstellen en voorkomen van ziekte en het laten toenemen van levensverwachting.
Vitaal bewegen is vooral de ervaring hebben om meer uit het leven te kunnen halen. Iemand die niet meer gezond kan worden wil uiteindelijk nog steeds meer uit het leven halen. Meer beweegvrijheid draagt hier dan ook aan bij.

Bewegen is goed. Goed bewegen is beter!

In de beweegsessies zal er vooral veel aandacht zijn voor goed bewegen. Het creëren van zoveel mogelijk fysieke vrijheid. Of te wel het streven naar bewegen zonder beperkingen en met voldoende ruimte. Tijdens de sessies is er veel aandacht voor een goede beweeghouding en verantwoorde opbouw naar veilig trainen. Met een aantal vaste oefeningen die de belangrijke en grote spiergroepen in beweging zetten blijft er goed overzicht om het goed vol te blijven houden.

Fitter worden

Wekelijks 3 keer 20 minuten intensief bewegen, maakt ons fitter. Het lichaam wordt uitgedaagd. Met krachttraining train je de spieren voor behoud van (spier)kracht en souplesse. Met cardiotraining (hardlopen, fietsen, zwemmen, bootcamp) train je het hart en de longen voor een goed uithoudingsvermogen. Met romptraining train je vooral de buik- en rugspieren voor een vitale houding en een sterkere rug.

Stok achter de deur

Gewoontes bepalen 95% van ons gedrag. We weten best dat we meer in beweging moeten komen. Maar de waan van de dag en ingesleten vaste gewoontes maken het ons moeilijk daar echt gehoor aan te geven. Met een duidelijk doel en een persoonlijke coach als stok achter de deur is de kans groter dat je in beweging komt en dat ook volhoudt.

Persoonlijk trainen (PT)

Trainingen die op jouw lijf zijn geschreven. Aandacht voor jouw specifieke beweegwensen in het dagelijks leven, op het werk of in je sport.
Met de Comfort training werk je vooral aan herstel en ontspanning.
Met de Core-rect training werk je aan een sterkere romp en goede houding.
Met de Conditie training werk je vooral aan kracht en het algehele uithoudingsvermogen.

Het traintraject met een persoonlijke impact

  • intake
  • een preventieve beweegscreening voor een goede start
  • trainingen duren 30-60 minuten, binnen en/of buiten.
  • bevat een persoonlijke thuistrainingsApp
  • toegang tot Healthclub om eventueel zelfstandig te sporten
Soorten trainingen

Comfort training

In deze training staat ontspannen oefenen centraal. Spieren ontspannen en mobiliteit vergroten. In een rustige flow beweegvertrouwen opdoen en ontspannen.
Voor mensen die weer na een lange tijd willen beginnen met bewegen/sporten. Mensen die moe en/of overspannen zijn maar toch in beweging willen blijven. Als hersteltraining na een drukke periode.

Core-rect training
In deze training staat de vitale houding centraal. Je leert de core (buik- en rugspieren) op een goede wijze te laten samenwerken en te versterken.
Voor mensen die (weer) goed willen bewegen. Als aanvulling op hun sport en of werk. Voor mensen met regelmatige klachten aan het beweegapparaat.

Conditie training
In deze intensievere training is het functioneel trainen met gevarieerde beweegoefeningen uit het dagelijks leven. Het accent ligt vooral op kracht en uithoudingsvermogen met als doel het verbeteren van de conditie.
Voor mensen die een topconditie willen krijgen. Als aanvulling op sport en/of werk.

Groep

StadseLIJV

Na een dag werken even ontladen met een StadseLIJV groepstraining. Lekker buiten sporten met anderen in een monumentale sfeer en in het Stadse groen van Middelburg met anderen sporten onder leiding van de LIJVbeweegcoach. Je elke training laten verrassen met oefeningen en uitdagingen.                                               Wanneer: Elke Dinsdagavond 19.30 uur.

 

Smallgroup

Small Group Training is sporten in een kleine groep van 2 tot 6 personen. Dit kunt u doen door zelf een groep samen te stellen, bestaande uit bijvoorbeeld uw vrienden, collega’s en/of familieleden. Samen met uw groep kunt u de dag, locatie en het tijdstip van uw training bepalen.

De Small Group Trainingen zijn zo opgebouwd dat zowel beginners als gevorderden op hun eigen niveau kunnen deelnemen. U werkt op een gezonde en verantwoorde manier aan uw conditie.

Met Small Group Training ervaart u de voordelen van een personal trainer, maar ook de gezelligheid van trainen in groepsverband, waardoor de individuele kosten lager zijn.Spreekt een Small Group Training u aan? Vul dan het contactformulier in en ik neem contact op met u.